לוטו ישראלי
לוטו עולמי
מה לעשות עם הכסף
הלוטו והספורט
סיפורי זכיות

איך מרגיש אדם שזכה בלוטו?

מעבר לשמחה ולהתרגשות קיים גם ההלם והבלבול- במיוחד בארצות שבהן אין גבול עליון לסכומי הזכייה וניתן לזכות במאות מיליוני דולרים. אפשרויות מטרידות מופיעות על סדר היום: החל בסחרור של בזבוזים וכלה במשברים שונים בחיי המשפחה ובחיים האישיים.

מסיבה זו לא תופתעו לשמוע על מקצוע מעניין ונחוץ: יועצים למיליונרים שזכו בכספם באופן מפתיע ולא צפוי. יועצים אלה אכן מאשרים שהתחושה המרכזית של הזוכים המאושרים היא הלם.

כל אדם שזוכה בלמעלה מחמישים אלף פאונד בהגרלות הקאמלוט באנגליה זוכה לביקור של אנדי קרטר, חבר בצוות היועצים שמעסיקה חברת ההגרלות. אנדי אחראי לבדיקת הזהות של הזוכה וכן להעברה הבנקאית של כספי הזכייה.

אחרי תשע שנים בתפקיד אנדי כבר ראה הכל: החל בניתוחים פלסטיים וכלה ברכישה של חברת זיקוקי דינור כחלק ממסע הבזבוזים שמתרחש בעקבות הזכייה הפתאומית והלא צפויה. לדבריו, התגובה השגרתית אינה לצאת מהבית ולרכוש מכונית פאר… הרוב המכריע של הזוכים אינו נוהג לצאת ולפוצץ את הכסף בבת אחת. מרבית הזוכים מעוניינים לפרוע את המשכנתא ולסייע לבני המשפחה ומיעוט קטן מתוכם פשוט סוגר את הכסף בחשבון חיסכון. אנדי אינו מוסמך להעניק ייעוץ כלכלי אבל הוא מקפיד להמליץ לזוכים לקחת חופשה לפני שהם מוציאים כספים.

ומה קורה עם הזוכים הגדולים באמת? חברת קאמלוט שולחת יועץ כלכלי במקרה של זכייה מעל חצי מיליון פאונד. העצה העיקרית שהם נותנים: לשים את הכסף בחשבון בנק ולהמתין עד שהזוכים יתרגלו לסטטוס החדש כמיליונרים. העצה הבאה שהם נותנים היא חיסול החובות והקצאת קרן שממנה יבוצעו הרכישות הרגשיות של מותרות כמו מכונית יוקרה וכדומה.

היועצים ממליצים בחום לזוכים לא לפעול ללא סיוע ותכנון. רכישת נכס גדול נושאת עמה גידול משמעותי בהוצאות השוטפות, כדאי לתכנן סיוע ומתנות לבני המשפחה ונדרש כמובן גם ייעוץ בנושאי מיסוי. היועצים ממליצים לזוכים לא לפחד מהאושר החדש אבל להבין שהוא ידרוש הרבה מחשבה וכאבי ראש. הם מזהירים את הזוכים שהם יגלו דברים חריגים- לטובה וגם לרעה- על בני משפחה וחברים.

לדברי היועצים הזוכים רוצים להיפגש עם אנשים עשירים נוספים ולאחר זמן מה הם מתחילים להתעניין בתרומה לצדקה. כעשר שנים לאחר הזכייה הם מבקשים להכניס סדר בענייני הכספים ולתכנן את הפנסיה והצוואות.

למנוי לוטו קבוצתי מנצח התקשרו אלינו: 3355*